Przejdź do treści

Prof. dr hab. Piotr Mastalerz

Prof. dr hab. Piotr Mastalerz
Prof. dr hab. Piotr Mastalerz

Studiował w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi (obecnie ASP) w latach 1988-1993.
W roku 2001 uzyskał kwalifikację I-go stopnia w dziedzinie sztuk plastycznych, a w roku 2010 uzyskał tytuł doktora habilitowanego w dziedzinie sztuk plastycznych w Akademii Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi.
Twórczość w obszarze malarstwa sztalugowego, rysunku, unikatowego druku sitowego na tkaninie i obiektów przestrzennych (https://www.wyspasztuki.pl/artysta/piotr-mastalerz).
Autor 28 wystaw indywidualnych i uczestnik 70 wystaw zbiorowych w kraju i poza jego granicami m.in. w Łodzi, Warszawie, Gdańsku, Toruniu, Rzeszowie i innych, a także w Niemczech, Danii, Francji, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Ameryce.
Prace artysty znajdują się w kolekcjach krajowych i zagranicznych.
Członek Związku Polskich Artystów Plastyków Okręgu Warszawskiego.
W swojej pracy artystycznej koncentruje się głownie na malarstwie sztalugowym, które traktuje jako płaszczyznę do poszukiwań formalnych, w których kompozycja, kolor i materia malarska, są nośnikiem przekazu intelektualnych i duchowych refleksji autora. Traktując działania malarskie jako płaszczyznę inicjującą nowe koncepcje, określa swoją artystyczną tożsamość, wynikającą z wewnętrznej potrzeby posługiwania się kolorem traktowanym zmysłowo i intuicyjnie. Doświadczenia malarskie przenosi na pozostałe dziedziny plastycznej aktywności, które stanowią rozwinięcie idei zawartych w ich konsekwencjach.
Od 30 lat jest zatrudniony w charakterze wykładowcy w Instytucie Architektury Tekstyliów Politechniki Łódzkiej, a od 2020 roku na stanowisku profesora.
W swojej pracy dydaktycznej zajmuje się ogólnoplastycznym kształceniem studentów Instytutu Architektury Tekstyliów w zakresie malarstwa oraz rysunku. Głównym celem tych działań jest uwrażliwianie przyszłych projektantów na kolor, który współgrając z założeniami koncepcyjnymi, jest w stanie uruchomić w nich proces transpozycji obserwowanej rzeczywistości na język indywidualnej wypowiedzi plastycznej.  
Jest autorem siedmiu rozdziałów zbiorowych publikacji monograficznych, a także wielu tekstów analizujących twórczość artystów środowiska łódzkiego i reprezentujących środowiska warszawskie, gdańskie oraz wielkopolskie. Ponadto część swojej pracy organizacyjnej poświęca na współpracę z galeriami „Politechnika” oraz „Alchemium”, których jest stałym kuratorem.

Treść (rozbudowana)