Mapa serwisu Strona główna
PŁ



Archiwum wydarzeń
ZAPIS – GEOMETRIA
2 kwietnia 2019
Wystawa prac Anny Szumigaj-Badziak i Aleksandry Wereszki w Galerii Biblio-Art
Zapraszamy na wernisaż wystawy 4 kwietnia 2019 roku o godz. 13.00, który odbędzie się w Galerii Biblio-Art w Łodzi, ul. Wólczańska 223

Anna Szumigaj-Badziak zaprezentuje cykl prac „Interpretacje przestrzeni” gdzie proste elementy geometryczne – skośne linie i płaszczyzny – poprzez multiplikację, z jednej strony służą przewidywalności dzieła, a z drugiej otwierają utwór na złożone relacje między takimi zjawiskami jak przestrzeń, światło, rytm i ruch. Linie skośne nie tylko pojawiają się i budują narrację działa w pracach graficznych czy malarskich, ale również są bardzo ważnym elementem kompozycyjnym książki „70 lat Wydziału Technologii Materiałowych i Wzornictwa Tekstyliów” i plakatu.
 
Prof. nadzw. PŁ Dariusz Chojnacki tak opisał powyższe prace: „W ostatnich swoich pracach (druk na papierze) artystka zestawiła skośne płaszczyzny z pracami, na których widoczne są tylko linie brzegowe, a reszta jest białą ciszą tła. Wyczuwam w tych pracach bardzo twórczą interpretację powidoków Wł. Strzemińskiego oraz poszukiwanie odpowiedzi na wibracje z otoczenia i odnajdywanie ich na płaszczyźnie.
Sztuka to nie tylko wykonane prace, ale również przemyślenia, wiele różnych emocji i zdarzeń. Nie każda musi krzyczeć. Są obszary i działania, które powinny szeptać swą prawdę, prawdę o sztuce zawartą w niej samej. Taka jest twórczość Anny Szumigaj-Badziak, której sztuka nie krzyczy. Ona zaprasza do wnętrza, a pociągając powabem kompozycji i koloru przywołuje na ucztę zmysłowej ciszy geometrii.”

Aleksandra Wereszka
W twórczości artystyczno-projektowej szczególnie interesuje się procesem zmian wynikających zarówno ze  zjawisk fizycznych, jak również emocjonalnych, towarzyszących współczesnym kobietom. Trójwymiarowa forma kobiecej sylwetki i jej transformacja w poszczególnych etapach życia, stanowi kluczowy element  inspiracji twórczej. W swoich pracach zawsze stara się łączyć koncepcję artystyczną z wymogami odbiorców oraz możliwościami technologicznymi  wykorzystywanymi w procesie realizacji danej  koncepcji.
 Prezentowane w ramach wystawy prace, stanowią pewien etap poszukiwań twórczych.  Plastyczna analiza proporcji ludzkiego ciała, stała się tym razem, podstawą do  podjęcia próby zgeometryzowania jego formy. W drodze poszukiwań  odpowiednich relacji  poszczególnych długości jego odcinków, wytyczających konkretne granice powstał moduł stanowiący bazowy  element  konstrukcyjny,  przyszłych  form ubioru.
Przeprowadzone działania artystyczne  stały się głównym narzędziem w budowaniu kompozycji plastycznej kolekcji,  będącej symbolicznym modelem wynikającym z  przekształceń rzeczywistości. Formy przestrzenne jawiące  się w świadomości  pod wpływem  różnorodnych procesów poznawczych oparte są na osobistej  Interpretacji  zjawisk optycznych wynikających  z indywidualnej  percepcji odbiorcy.     



News